Twórcy gier, tacy jak Sam Alfred, zajmują się przedstawianiem skutków zmian klimatycznych 

Bitwa między projektantami gier: wizualizacja wpływu na klimat

W ewoluującym świecie gier wideo projektanci podejmują się poważnego wyzwania, jakim jest przedstawienie skutków zmian klimatycznych.  

Sam Alfred stoi na czele trudnego przedsięwzięcia: stworzenia gry wideo skupionej wokół złożonego tematu zmian klimatycznych. Jako projektant gier głęboko zaangażowany w kwestie środowiskowe, Alfred zdaje sobie sprawę z głębokiej odpowiedzialności i trudności w dokładnym przedstawieniu tak krytycznego globalnego problemu w świecie gier.  

Strategiczna wizja Sama Alfreda urzeczywistniła się w "Terra Nil", grze wydanej w marcu ubiegłego roku, która stawia przed graczami wyzwanie przywrócenia ekosystemów spustoszonych przez działalność człowieka. Wyraził jednak frustrację z powodu tendencji do pomijania gier, które przedkładają tematy środowiskowe i strategiczną odbudowę nad tradycyjną, pełną akcji rozgrywkę. "Straciłem już rachubę, ile osób odrzuciło tę grę lub wyśmiewało się z niej ze względu na jej charakter, ponieważ jest to gra, która nie polega na strzelaniu do ludzi ani na szalejącym ekspansjonizmie" - szczerze wspomniał Alfred o "Terra Nil". 

Krytyka gier z przesłaniem ekologicznym nie jest niczym nowym; projektanci, którzy przedkładają zrównoważony rozwój i ochronę środowiska nad bardziej konwencjonalne tematy gier, często spotykają się ze sceptycyzmem lub odrzuceniem. Pomimo tych wyzwań, Alfred pozostaje niezłomny w swoim zaangażowaniu w tworzenie znaczących doświadczeń w grach, które prowokują do myślenia i promują świadomość.  

Photo Credits : Photographie Courtesy of Devolver Digital©  

With ETX / DailyUp 

Najpopularniejsze gry

fermer

Wyniki wyszukiwania